Zaproszenie do składania oferty
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PCPR. 8207.07.2011 Zaproszenie do składania ofert dla zamówień o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro Zamawiający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie 82 – 500 Kwidzyn, ul. Grudziądzka 30 tel. 55 646 18 00, fax 55 279 99 15 e-mail: pcprkwidzyn@poczta.fm Szanowni Państwo, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, działając na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zaprasza do składania oferty cenowej dotyczącej organizacji i przeprowadzenia turnusu rehabilitacyjno – integracyjnego z elementami szkolenia zawodowego Rodzaj zamówienia: usługa 1. Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie 14-dniowego turnusu rehabilitacyjno - integracyjnego dla 12 osób niepełnosprawnych wraz z opiekunami będących uczestnikami projektu pn. „Krok w dorosłość” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego połączonego z elementami szkolenia zawodowego. Usługi powinny być wykonywane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 roku w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694). Wykonawca w ofercie cenowej uwzględnia maksymalną liczbę uczestników. W przypadku uczestnictwa mniejszej liczby osób Zamawiający dokona zapłaty za faktyczną ilość osób uczestniczących w turnusie. Założenia organizacyjne turnusu rehabilitacyjno – integracyjnego z elementami szkolenia zawodowego: 1) ogólna poprawa lub podtrzymanie sprawności psychofizycznej; 2) rozwijanie umiejętności społecznych i samorealizacji uczestników; 3) poprawa stanu zdrowia, samopoczucia i sprawności fizycznej; 4) prowadzenie zabiegów leczniczo – usprawniających; 5) wyrabianie zaradności osobistej; 6) wzbogacenie komunikacji interpersonalnej; 7) podniesienie poczucia własnej wartości; 8) rozwój umiejętności współpracy, wdrażanie do współdziałania, integracja grupy; 9) twórcze wykorzystanie własnego potencjału w aktywności społecznej i zawodowej; 10) umożliwienie pełnego wypoczynku fizycznego i psychicznego; 11) treningi kompetencji życiowych i umiejętności społecznych; 12) zajęcia z doradcą zawodowym. Wykonawca będący organizatorem zapewni uczestnikom turnusu: 1. Kadrę gwarantującą prawidłową organizację turnusu, w tym kierownika turnusu, opiekunów, psychologa i doradcę zawodowego. 2. Organizację zajęć indywidualnych i grupowych na turnusie, w tym: a) rehabilitację fizyczną dostosowaną do wieku uczestników turnusu, stopnia i rodzaju ich niepełnosprawności zgodnie z potrzebami osób niepełnosprawnych, zabiegi lecznicze; b) rehabilitację psychiczną, w tym zajęcia socjoterapeutyczne o tematyce zajęć związanych z zagadnieniami dotyczącymi usprawnienia funkcjonowania w kontaktach interpersonalnych, poradnictwo indywidualne i grupowe rozwijające świadomość uczestników na temat indywidualnych schorzeń oraz pogłębianie wiedzy na temat placówek wspomagających osoby niepełnosprawne, pogadanki na temat problemów z jakimi najczęściej stykają się osoby niepełnosprawne, przedstawienie sposobów ich rozwiązania, rozwijanie u uczestników poczucia własnej wartości oraz sensu życia; c) zajęcia integracyjno – adaptacyjne, w tym: wieczorki taneczne, ogniska, grillowanie; d) zajęcia kulturalno – oświatowe, dydaktyczne i wychowawczo – profilaktyczne, w tym: projekcie filmów, pogadanki profilaktyczne z lekarzem na temat schorzeń uczestników oraz sposobów na samousprawnianie funkcjonowania własnego organizmu; e) zajęcia sportowo – rekreacyjne, w tym: ćwiczenia, wycieczki piesze krajoznawcze, gimnastyka ogólnorozwojowa, zajęcia rekreacyjne; f) elementy szkolenia zawodowego, w tym: - treningi kompetencji życiowych i umiejętności społecznych prowadzone przez psychologa – minimum 4 spotkania; - zajęcia z doradcą zawodowym – minimum 6 godzin; - zajęcia rehabilitacyjne – minimum dwa zabiegi dziennie. Zajęcia z psychologiem, doradcą zawodowym powinny odbywać się w grupach, natomiast zajęcia rehabilitacyjne w systemie indywidualnym. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Zapewnienia opieki medycznej, w tym: stałą opiekę pielęgniarską i korzystanie z opieki lekarskiej podczas turnusu. 2. Zakwaterowania w ośrodku w pokojach dwu lub trzy – osobowych z pełnym węzłem sanitarnym tj: umywalka, prysznic, wc. Każdy pokój musi być wyposażony w TV oraz czajnik bezprzewodowy. 3. Całodziennego wyżywienia, w skład którego wchodzą: śniadanie, obiad, kolacja, w tym: śniadanie w formie szwedzkiego stołu z minimum jednym daniem ciepłym, przekąski zimne, pieczywo jasne i ciemne, napoje gorące, soki, owoce, warzywa, obiad: dwudaniowy z deserem, kolacja: minimum jedno danie ciepłe, przekąski zimne, pieczywo jasne i ciemne, napoje gorące, soki, owoce, warzywa, dwie przerwy kawowe (przed południem i po południu): kawa, herbata, woda, soki, ciasto, owoce. 4. Ośrodek, w którym będą zakwaterowani uczestnicy musi posiadać stołówkę. 5. Zabezpieczenia w dniu zakończenia turnusu dla każdego uczestnika suchego prowiantu na czas podróży. 6. Transportu uczestników na miejsce turnusu i w drodze powrotnej, środkiem transportu przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych mających problemy w poruszaniu się, wyposażonym w wc, klimatyzację, miniarek. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał opiekuna grupy, który odbierze uczestników z miejsca wskazanego przez Zamawiającego i będzie opiekował się nimi podczas podróży zarówno w drodze do ośrodka jak i w drodze powrotnej. 8. Opłacenia opłaty uzdrowiskowej za wszystkich uczestników turnusu jeśli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka. 9. Całodobowego 14-dniowego ubezpieczenia NNW dla każdego uczestnika turnusu obejmujące dojazd uczestników turnusu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania się turnusu oraz dojazd z miejsca odbywania się turnusu do miejsca zamieszkania. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania wizji na terenie ośrodka zgłoszonego w dokumentach stanowiących załącznik do oferty, celem określenia zgodności opisu ze stanem faktycznym. 2. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30 września 2011 roku. 3. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia: Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, ulica Grudziądzka 30 lub telefonicznie pod numerami telefonu 55 646 18 00, 55 279 99 15. Pracownikiem uprawnionym do kontaktów z Wykonawcami jest Lidia Wiśniewska – pracownik PCPR tel. 508 308 777. 4. Opis wymagań stawianych Wykonawcy: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki, a na ich potwierdzenie przedstawią wymagane dokumenty, o których mowa w pkt 6 zaproszenia do składania ofert: 1) Posiadają wpis do rejestru ośrodków, o którym mowa w § 17 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 roku w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694 ). Zawiadomienie o wpisie do rejestru ośrodków powinno zawierać informację o rodzajach realizowanych turnusów rehabilitacyjnych, w tym o turnusie rehabilitacyjnym usprawniająco – rekreacyjnym. 2) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. 3) Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia turnusu rehabilitacyjno – integracyjnego z elementami szkolenia zawodowego. Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, iż wykonali minimum trzy usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu turnusu rehabilitacyjno – integracyjnego z elementami szkolenia zawodowego. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty np. referencje potwierdzające przeprowadzenie usług szkoleniowych z uwzględnieniem wyżej wymienionych wymogów oraz, że przedmiotowe usługi zostały wykonane należycie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów dołączonych do oferty. 4) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje odpowiednimi warunkami techniczno – organizacyjnymi, miejscem szkolenia. Potencjałem technicznym niezbędnym do wykonywania zabiegów rehabilitacyjnych oraz dysponuje kadrą rehabilitacyjną zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz dysponuje psychologiem lub osobą posiadającą wykształcenie wyższe magisterskie i posiadającą kwalifikacje uprawniające do prowadzenia zajęć, licencjonowanym doradcą zawodowym, zapewni opiekunów grupy szkoleniowej. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów załączonych do oferty. 5) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej realizację niniejszego zamówienia poprzez posiadanie opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów załączonych do oferty. 6) Wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. 5. Informacje dodatkowe: Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty, w sytuacji gdy dotyczy ona: a) zmiany terminu realizacji zamówienia – w sytuacji, gdy zmiana ta wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, b) zmniejszenia liczby osób uczestniczących w turnusie, gdy liczba zainteresowanych uczestnictwem w turnusie będzie mniejsza niż planowana w umowie, c) harmonogramu przeprowadzonych zajęć, w przypadku, gdy wykładowca przewidziany do realizacji danych zajęć ze względów zdrowotnych lub zawodowych nie może przeprowadzić zajęć w danym terminie, d) kadry dydaktycznej i rehabilitacyjnej, w przypadku, gdy zostanie rozwiązana umowa między Wykonawcą, a tą osobą lub kiedy osoba przewidziana do realizacji danych czynności z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy nie może kontynuować zlecenia zastrzegając jednocześnie, że nowa osoba musi spełniać wymagania określone dla danej osoby co najmniej takie jak w składanej ofercie lub wyższe. 6. Zawartość oferty: Dla ważności oferta cenowa musi zawierać następujące dokumenty: 1. wypełniony formularz oferty na załączonym druku, 2. zawiadomienie o wpisie do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych i zawiadomienie o wpisie do rejestru ośrodków, 3. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali minimum trzy usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu turnusu rehabilitacyjnego potwierdzonych, że usługi zostały wykonane należycie (referencje), 4. opis warunków organizacyjno – technicznych ośrodka, w którym będzie realizowane zamówienie z podaniem wykonywanych zabiegów rehabilitacyjnych, wykazem sprzętu rehabilitacyjnego oraz opis programu kulturalno – oświatowego, w tym organizację czasu wolnego oraz wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacja o podstawie dysponowania tymi osobami, 5. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, 6. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do zaproszenia do składania ofert, 7. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (składany dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 8. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenia na raty zaległości płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 9. aktualne zaświadczenie z właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonana decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 10. pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile wynikają z przepisów prawa lub innych dokument, 11. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2.do zaproszenia do składania ofert, 12. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia innej firmie (podwykonawcy) jest zobowiązany do: - określenia w złożonej ofercie informacji, jaki zakres przedmiotu zamówienia będzie realizowany przez podwykonawców, - Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację przedmiotu zamówienia przez podwykonawcę, Wykonawca przez podpisaniem umowy musi przedłożyć Zamawiającemu kopie umów ze wskazanymi w ofercie podwykonawcami. Informacje dodatkowe: 1. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca. 2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, złożenie więcej niż jednej oferty do postępowania spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 3. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego i dołączone do formularza oferty mogą być: a) przedstawione w formie oryginału, b) przedstawione w formie kopii z napisem „za zgodność z oryginałem” oraz podpisane przez uprawnione osoby (wymienione w KRS lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub posiadające pełnomocnictwo podpisane przez osobę/ osoby uprawnioną/ uprawione do reprezentowania Wykonawcy). Poświadczenie „za zgodność z oryginałem” powinno mieć miejsce na każdej stronie dokumentu zawierającej treść. 4. Formularz oferty podpisuje osoba reprezentująca Wykonawcę na podstawie wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej albo osoba należycie umocowana przez osobę uprawnioną do reprezentacji przy czym dokument pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. 5. Za podpisanie uznaje się własnoręczny czytelny podpis lub podpis wraz z pieczątka pozwalającą na zidentyfikowanie podpisu. 6. Wszelkie miejsca, w którym Wykonawca naniósł zmiany powinny być opatrzone podpisem. 7. Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane, spięte w sposób trwały zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty. 8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty/opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie przez upływem terminu składania ofert. 9. Powiadomienie musi być złożone według tych samych zasad jak składana oferta z dopiskiem „ZMIANA/WYCOFANIE”, zarówno zmiana jak i wycofanie wymaga formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. 7. Opis sposobu obliczenia oceny ofertowej: - cena ofertowa podana przez Oferenta obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji, - cena oferty musi obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące, konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia i uwzględniać wszystkie czynności związane z prawidłową, terminową realizacją przedmiotu zamówienia. 8. Przy wyborze propozycji do realizacji Zamawiający będzie się kierował kryterium: Jedyne kryterium oceny ofert stanowi cena (cena – 100%). Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcom którzy przedłożą ważną ofertę zawierającą najniższą cenę brutto. 9. Opis sposobu wyboru oferty najkorzystniejszej: Zamawiający wybierze jako najkorzystniejsze oferty, te które spełniają wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz zawierają najniższą cenę. 10. Forma, miejsce i termin złożenia oferty: - ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na załączonym druku „formularzu oferty”, - ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w zaklejonej kopercie w terminie do dnia 16 sierpnia 2011 roku do godziny 15.00 w siedzibie Zamawiającego w Kwidzynie przy ulicy Grudziądzkiej 30, sekretariat pokój Nr 26, osobiście lub pocztą na adres Zamawiającego, a także faksem na numer 55 646 18 00, 55 279 99 15 bądź mailem na adres: pcprkwidzyn@poczta.fm. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje oraz wnioski przekazane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wyznaczonego terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie. - na kopercie należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy, nazwę i adres Zamawiającego oraz napis: Organizacja i przeprowadzenie turnusu rehabilitacyjno – integracyjnego z elementami szkolenia zawodowego, - oferta otrzymana przez Zamawiającego po wyżej wymienionym terminie zostanie zwrócona Oferentowi bez otwierania, - oferty niekompletne nie będą rozpatrywane, - Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem upływu jej składania, - decydujące znaczenie dla zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. 11. Miejsce i termin otwarcia oferty cenowej: otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 17 sierpnia 2011 roku o godzinie 9.00 w siedzibie Zamawiającego, pokój Nr 27. 12. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania: Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w następujących przypadkach: 1) nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4 zaproszenia do składania ofert, 2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. 13. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z zaproszeniem Wykonawcy do późniejszych negocjacji. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę Wykonawcy, którego ofertę wybrano zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń PCPR w Kwidzynie najpóźniej w terminie 7 dni od dnia składania ofert ponadto Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o wyborze jego oferty oraz określi termin zawarcia umowy. 14. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy: - przewiduje się podpisanie z Wykonawcą umowy na wykonanie zamówienia, - po wyborze Wykonawcy Zamawiający podejmie dyskusję i uzgodnienia w celu odpowiedniego uszczegółowienia warunków realizacji zamówienia, - po ewentualnym wyborze Wykonawca zostanie poinformowany telefonicznie lub listownie. Wspólny słownik zamówień (CPV) 85312500-4 – usługi rehabilitacyjne 80570000-0 – usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego W załączeniu: 1. Wzór druku „formularza ofertowego” . 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków na podstawie art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. 3. Wykaz usług. 4. Potencjał techniczny (opis warunków organizacyjno – technicznych ośrodka, wykaz sprzętu rehabilitacyjnego, wykaz zabiegów). 5. Wykaz osób uczestniczących w realizacji zamówienia. 6. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. sporządziła: Lidia Wiśniewska Kwidzyn, dnia 01 sierpień 2011 r. ………………………………………………… (podpis i pieczątka Zamawiającego)
Załączniki:
Oferta - [pobierz]
Opis warunków - [pobierz]
Oświadczenie 1 - [pobierz]
Oświadczenie 2 - [pobierz]
Wykaz Personelu - [pobierz]
Wykaz usług - [pobierz]
Podpisał: Kamil Kowalski Dokument z dnia: 01.08.2011 Dokument oglądany razy: 7 |
Opublikował: Kamil Kowalski Publikacja dnia: 01.08.2011 |